Att gå vidare från mobbningen

Att gå vidare från att man blivit mobbad, att bara kunna släppa allt, släppa rädslan som ständigt fanns där är extremt svårt. Många säger att tiden läker alla sår men i många fall stämmer det inte.
 
Det har aldrig stämt på mig.. jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om hur man ska gå till väga för att gå vidare ifrån mobbningen om jag ska vara ärligt, jag kämpar fortfarande varje dag med att hitta en väg jag kan gå på, som gör mig nyfiken på vad framtiden har att erbjuda. Jag kämpar med ångest, panik och jag är så nervös, blyg, tillbakadragen, rädd för människor. Jag vet att man på något sätt måste släppa det och de gånger jag verkligen släpper det och kan slappna av är i stallet. Stallet bland hästarna har alltid varit min tillflykt, min räddning. 
 
På något sätt kommer man nog aldrig bli helt fri från det, för det finns alltid i bakhuvudet varenda gång man träffar nya människor. Kommer de att dömma en? Kommer de acceptera en? Kommer man våga säger något mer än hej? Kommer man våga se dem i ögonen? 
 
"Man går egentligen aldrig vidare. Man lär sig att leva med det. Man får själv välja om man ska låta det förstöra en eller om man ska ta lärdom av den" - min vän
 
Man måste försöka hitta ett ställa man känner sig trygg på, omringad av människor man trivs med och tycker om, saker blir lättare då, det blev det för mig och på något sätt släppte jag taget för en stund, allt blev lättare när mobbningen inte fanns där, man lär sig slappna om och tycka om livet, man lär sig att börja om.
 
Att gå vidare är verkligen inte något lätt, det är något man måste kämpa sig igenom, dag för dag. Ta en dag i taget, försök hitta något positivt i varje dag och försök att vara glad, uppskatta det du har och börja trivas med dig själv. 

Stay Strong And Never Give Up Hope!
 
// Mickaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: