Varför skapade du denna bloggen? Del 2

 
 
Som jag skrivit innan skapade jag denna bloggen för att hjälpa människor och det är något jag inte har några planer på att sluta med, Att hjälpa människor som inte mår bra, människor som behöver hjälp, oavsett om det är att prata med dem om allt mellan himmel och jord, till att hjälpa människor över gatan, i affärer, osv, så stället jag upp, det är det jag tycker om. Jag älskar att hjälpa människor, alltid gjort och alltid kommer att göra, och det är mycket därför jag blir sårad för mycket. 
 
Jag skapade denna bloggen mycket för att jag ska hjälpa människor igenom det jag själv gått igenom och än idag går igenom. Jag vill vara en bra förebild och hjälpa andra människor, jag vet egenligen inte varför men för mig känns det som jag gör något rätt, som att jag för en gång skull gör något rätt, något som kan förändra människors världar, göra kanske en skillnad så att folk mår bättre. 
 
Jag vet hur det är att genomgå mobbning, slag, hot, hat, hur det är att bli sårad och tvingas ge upp det man älskar mest över allt annat, jag vet hur det känns, jag har gått igenom det så galet längre och vissa saker går man än idag igenom. 
 
Jag klarade mig igenom 11 och halvt års mobbning för jag hade några få vänner där vissa fortfarande är kvar i mitt liv, familjen och jag hade alltid musiken och hästarna. Numera har jag bara några absolut få vänner då alla andra jag lär känna bara sviker och drar ifrån en och man står där sårad och förvirrad. Jag har min familj och musiken kvar också, hästarna har jag inte alls längre.
 
Men jag försöker stå med huvudet högt, inte ta åt mig, men saker gör så galet ondare nu än det någonsin gjort förut, varför? för att jag är ännu mer sårad än förut, det gör ännu ondare nu för innan hade jag hästarna som räddade mig, som fick mig att klara av allt som stod i min väg, nu tvingas man göra allt själv. 
 
Jag skapade denna bloggen mycket för att hjälpa andra, men också för att hjälpa mig själv. Så man kanske kan börja lyda sina egna råd för man verkar så klok men samtidigt är man dum som inte lyder dem själva, som mina vänner säger. 
 
Allt jag själv går igenom och har gått igenom, gör mig bara ännu mer motiverad till att hjälpa andra, för INGEN människa förtjänar något av det här, aldrig någonsin. Ingen förtjänar att känna sig värdelös, hatad, oälskad och oönskad och vilja ge upp livet. Alla förtjänar att leva och må bra. Det är något jag kämpar med varenda dag, för jag vill att alla ska inse det, samtidigt som jag vill att alla ska inse det, kämpar jag själv också med att jag själv ska inse det.  Men som sagt, det motiverar mig till att kämpa hårdare med denna bloggen. 
 
 
Kramar
Mickaela

Detta inlägg är ett tidsinlägg som jag skrev 28/10 för att jag inte skulle hinna skriva idag när den kommer ut, för min fina pappa fyller år så kommer vara upptagen hemma. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: