Drömmar - Dreams

 Drömmar är något som är viktigt att man har, drömmar och mål. Drömmar brukar kallas det du tänker på när du sover, det som du längtar efter, önskar att du får eller saker du önskar du haft. Du kanske önskar att saker hade gått annorlunda, att livet kanske blir bättre. Drömmar innehåller ofta detaljer som inte stämmer med verkligheten även om du önskar saker i dina drömmar vore verkliga. 
 
 
 Vad drömmer du om? Är det att bli brandman, läkare, lärare, ryttare, sångare, författare? Oavsett vad DU än drömmer om så är jag säker på att Du kan uppnå det! Det kanske inte händer idag eller imorgon men om du kämpar för det du tror på och det du vill innerst inne så kommer du att lyckas!

Jag har fått höra hela mitt liv att "Du är inte tillräckligt bra" eller "Du kommer aldrig lyckas eller bli något", "du kan bara ge upp här och nu och försvinna". Men jag har blivit någon, jag har visat alla motsatserna och jag har levt mitt drömliv. Jag levde mitt drömliv i 5 månader innan det togs ifrån mig p.g.a. skador och något annat som gör att jag inte kan fortsätta, men det stoppar inte mig ifrån att drömma att få mitt drömliv tillbaka. 

Livet är ingen dans på rosor! Du kommer att få kämpa och du kommer säkert att få utstå mycket skit precis som jag fått göra men vad du än gör, så GE ALDRIG NÅGONSIN UPP! KÄMPA! Låt inte andra tala om för dig att du inte är bra nog eller att du inte kan. Om du vill och gör det med hela hjärtat så kommer du att lyckas. Var bara dig själv och KÄMPA!

 

Wow säger jag bara. Förlamad men tack vore en vän till hennes barn kan hon med hans hjälp surfa igen, blir tårögd av att se det. Tack vore honom kan hon fortfarande leva sin dröm. http://mittfunktionshinder.se/blog/2013/06/28/ge-inte-upp-dina-drommar/

 

Drömmar och mål ska inte ta utan ge energi, lust glädje och glöd för att fortsätta att kämpa vidare!

 

Två motto som passar rätt bra in här i detta inlägget:

“It always seems impossible until its done” - Nelson Mandela
“Success is going from failure to failure without losing enthusiasm” - Winston Churchill

 

 Vem kan leva din dröm om inte DU själv. Tro på dig själv och dina drömmar, ha tillit och tålamod 
att dina drömmar kanske kan slå en dag. 
Ge aldrig upp, släpp aldrig hoppet utan låt allt växa och ge ALDRIG någonsin upp DIN dröm!

 

"Stay Strong And Never Give Up Hope. Never Stop Fighting For What You Love!"

 

// Mickaela



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: