Framtiden

 
Vad ville du bli i framtiden? Läkare, lärare, författare, skådespelare? Eller vill du bara gå en bra utbildning och ta dagarna som de kommer? Du kanske inte vet vad du vill bli just nu? Men det behöver du heller inte veta. Du har hela livet framför dig att bestämma vad du vill göra med ditt liv, vad du vill bli, du behöver inte tänka på om du vill ha barn, vart du vill bo, vilka husdjur du tänker ha, om du ens vill ha några djur. Vilken sport du vill syssla med. Ni behöver inte ta några sådana beslut nu, för inget behöver bestämmas, det har man hela livet att göra.
 
Jag hoppas att framtiden är bättre än vad nutiden är, att krigen är slut och en värdsfred har öppnats över alla länder, en värld där inte vapen eller droger finns, en värld där alla lever i fred och inga brott begårs. Önsketänkande, eller hur?
 
Jag har ingen som helst aning om hur framtiden kommer att se ut för mig eller för er, man kan drömma och tänka sig hur man vill att den ska vara men en del saker kommer aldrig slå in, kanske en del du tänker på nu kommer finnas i framtiden. Jag vet heller inte hur världen, hur jorden eller rymden kommer att se ut i framtiden. Men jag vet att det finns en framtid, frågan är bara vad den framtiden innehåller.
 
Framtiden finns alltid där, den är väldigt oklar men den finns där, för varenda en av oss som finns på denna jorden. Vi delar en och samma framtid, men historian är annorlunda för varje individ. Vi har alla våra egna historier och i framtiden kommer vi fortsätta berätta våra historier. 
 
Hur tror ni att framtiden kommer att se ut?
 
"Framtiden.. Det är något som jag anser är väldigt långt borta för tillfället, jag vill leva i nuet så länge jag bara kan, jag vill inte åldras, framtiden är svår att prata om, men förhoppningvis har man skaffat jobb och en familj man vill dela resten av sitt liv med.." - Min fina vän Emelie <3
 
"Together we shall cast ourselves into the future!” - Professor Trelawney (Harry Potter)
"Att göra förutsägelser är svårt, särskilt om framtiden." - okänd
"Det förflutna är förbi, det vet jag. Framtiden är inte här ännu, hur den än blir. Så, det enda vi har är det här. Nuet." - Jim Jarmusch
"Det bästa sättet att förutspå din framtid är att skapa den" - Okänd
 
Lev idag och tänk inte för mycket på framtiden, ta dagen som det kommer, det är det bästa! Och glöm inte, Stay Strong And Never Give Up Hope <3
 
 // Mickaela
Nästa inlägg kommer på söndag när jag kommit hem, ska bort i helgen så kommer inte kunna skriva så mycket men ska försöka skriva ett inlägg imorgon som kommer att komma upp på söndag. Jag lovar, ni kommer få ett inlägg på söndag!
 
Kramar!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: