Ett meddelande till er alla..

Jag vet att skolan snart börjar för många och att många har en stor klump i magen som ständigt växer ju närmare tiden för skolstarten kommer. Jag vet att många känner rädsla och inte vet hur de ska hantera paniken som uppstår när hjärtat hamnar i halsgropen. När kroppen börjar skaka och tårarna börjar att rinna... Jag förstår den känslan och jag vet själv hur det är att må så dåligt redan innan skolan ens börjat. Det var inte alldeles för länge sedan jag själv var i den sitsen, lyckligtvis har jag tagit studenten för två månader sedan så jag behöver inte längre tänka på skolan. Men det är hemskt att den klumpen i magen, den rädslan och ångesten ska drabba så många människor. Det gör ont i hjärtat och jag lider verkligen med er.


Till er som har/haft/kommer få denna känslan i magen, oron etc, till er vill jag säga att ni är så förbannat grymma,
varenda en av er! Ni är starkare än ni tror och ni kan så otroligt mycket mer än ni vågar visa. Rädsla, oro gör oss osäkra och när vi blir osäkra presterar vi inte på topp, men oroa er inte, ni kan ändå. Ni kan ändå bli något även om folk säger att ni aldrig kommer. Jag vet att NI KAN, NI ÄR BÄST! Det är ni som kommer bli något här i livet, det är ni som kommer komma längst.

Stå på er kära vänner, ni är så fantastiska och grymma! Det finns människor som bryr sig om er och vill ert bästa. Jag vet att livet kan kännas jobbigt och ovärt att leva, men tro mig, livet är alltid värt att leva även om det känns mörkt. Det kommer alltid finnas människor som beter sig illa, som kastar skit på människor men det kommer även finnas fantastiska människor med hjärtat och viljan på rätt ställe. Det kommer alltid finnas människor som bryr sig om er, som vill skydda er och jag tror många av de som egentligen vill stå upp för någon som blir mobbad är rädd för att själva börja bli mobbade.. vilket är sorgligt, ingen förtjänar att bli mobbad eller smutskastad!

Till er som blir mobbade, glöm inte bort att andas, försök hitta något ni vill kämpa för – ett djur, en person, er familj. Finn något/någon som ni tycker om, som ni känner er trygga med och kämpa för deras skull samtidigt som ni kämpar för eran egen skull. Ni kommer klara er genom detta, jag finns här för er om ni behöver, tveka aldrig att höra av er, är bara att lämna en kommentar eller så, jag vill hjälpa er så mycket jag kan för jag vet precis hur det är att bli mobbad.

Till er som mobbar andra människor, lägg ner innan ett liv till försvinner! Orden ni säger, slagen/sparkarna ni ger skadar så otroligt mycket mer än ni tror, förstår eller vill förstå. Jag vet att många av er som mobbar inte själva mår bra men att skada någon annan är inte svaret och det är inget som får er att må bättre. Ni kanske mår bättre för stunden av att få ta ut ilska, sorg, smärta på någon annan men NI orsakar denna människan den smärtan, den sorgen vilket är otroligt ledsamt och jag vet att ni inte kommer må bättre av det, utan den smärtan, sorgen, ilskan, rädslan etc. som ni känner innan ni skadade någon annan blir värre.. Ta tag i era liv, prata med någon om bekymmer och försök att inte ta ut allt på en annan människa. Lägg ner fasaderna och börja behandla andra som du själv vill bli behandlad för jag vet att du inte vill bli mobbad eller hatad etc.. Be om förlåtelse, med ett förlåt kommer du komma längre än med fula hotfulla ord eller slag..

 

Till er alla, stå upp för varandra, behandla varandra med respekt och var snälla! Ni alla är fina precis som ni är, glöm aldrig det! Det är aldrig försent att göra saker rätt och göra en skillnad i världen. Stå upp för mobbningen och den som blir mobbad!

Kramar från en som varit i samma sits som er,

Mickaela 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: