Nu får det räcka!

När ska mobbning sluta? Det skär i hjärtat att läsa och höra om sådant för jag vet hur de känns. Det är sjukt att vuxna människor, som jobbar som lärare, inte reagerar eller blundar för allt sådant här. Nej, jag drar inte alla lärare över en kam, för det finns dem som reagerar och gör saker för att få ett stopp men det finns alldeles för många som blundar, som vägrar inse att detta sker på deras skola, i deras klassrum.

 

Snälla, öppna ögonen. Mobbning, att göra någon annan person illa är fruktansvärt hemskt och det ska inte få hända. Att få en annan person att bli livrädd för människor, tappa förtroende för vuxna eller personer i sin egna ålder eller för sig själv, finns inga ord för det.

 

Stå upp för varandra, tillsammans kan vi få ett slut på allt det här skitet innan det går alldeles för långt, för redan har det gått alldeles för långt. Alldeles för många unga men även vuxna, tar livet av sig på grund av att andra mår "bättre" av att trycka ner andra, vilket är hemskt.

 

Detta går rakt in i mitt hjärta.. Jag har varit i samma sits i många år.. Allt jag vill, är att mobbning ska ta slut, försvinna från denna jord, för mobbning är så galet fel. Jag blir så förbannad och ledsen varenda gång jag läser eller hör om allt detta, det gör så ont. Jag förstår inte hur man kan göra såhär mot en annan människa?!

 

Styrkekramar till all er som är i denna sits, som blir utsatt för psykiskt eller fysisk mobbning. Det är inget fel på er, ni är så fina och unik ska ni veta. Ni är smarta, duktiga och ni har en ljus framtid framför er. Ni kommer gå långt. Jag tror på er och jag vet att det går att ta sig tillbaka upp på fötterna men det tar tid och gör ont, men jag vet att det går. Sänder massa kramar och tankar till er där ute och till er som inte orkat mer, vila i frid. Jag finns här för er alla, tillsammans kan vi göra en skillnad här i världen!

 

// Mickaela Persson

 

https://www.facebook.com/michel.keis/media_set?set=a.1071993126169812.1073741837.100000774031757&type=3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: