Käraste du,

 

Käraste du, som läser detta, som kanske inte alltid mår så bra. Jag vill bara säga några ord, först av allt, du är så stark och så fin, precis som du är. Du har kommit så långt i livet, och jag är stolt över dig. Det är inte lätt att leva i detta samhället, och livet är inte alltid roligt eller enkelt, det finns så många svårigheter och utmaningar. Men trots att livet är tufft, finns det så mycket som gör livet värt att leva.

 

För det andra, så glöm inte ta en paus i all stress, glöm inte ta en paus och gå ut och gör något som du är intresserad av, något som du tycker om att göra. Hitta det som gör livet lite roligare, hitta något som är värt att gå ur sängen om morgnarna, eller något som får dig att le, får dig att må bättre för en stund. Är det tv spel så spela – glöm bara inte att ta pauser och gå ut och gå, få luft. Är det att skriva – så skriv, är det rita – så rita, är det att sjunga och dansa så sjung och dansa som om du aldrig gjort något annat, strunta i om folk ser dig, gör det för att du tycker att det är roligt.Hitta det lilla extra som ger dig trygghet, glädje, hitta det som får dig att vilja leva och fortsätta att uppnå dina drömmar. Ingen dröm är för liten, ingen dröm är för stor, kämpa, du klarar det. Jag tror på er alla, ni kan bli vad ni än vill här i livet, om ni bara kämpar och tror på er själva.

 

För det tredje, lev ditt liv för du vet aldrig när det kan ta slut, ta vara på varenda dag. Försök hitta något positivt i varje dag, hitta en eller två grejor som är positivt med dig själv, med din omgivning, ditt liv, med livet och ha det i åtanke när du vaknar upp nästa dag och ska hitta en eller två nya saker, kämpa på vännen, jag vet att du kan. Lev varje dag till det yttersta, var omringad av människor du älskar och tycker om och hitta på roliga saker. Låt aldrig någon stoppa dig från att göra något du älskar. Lyssna aldrig på vad folk säger om dig, för du kan göra vad du än vill och du kan bli vem du än vill, om du bara tror på dig själv. Lyssna på ditt hjärta och din hjärna, och kom ihåg, om du vill ha något – gå och hämta det. Ge aldrig upp dina drömmar, inga drömmar är för stora, kom ihåg det!

 

Även om de inte känns så ibland, finns det massor där ute i världen som spelar roll och som är roligt. De gäller bara att ta en dag i taget och försöka göra det bästa av situationen som dyker upp. Det gäller att ta varje dag och varje utmaning som den kommer, stressa inte i onödan. Oroa er inte för saker ni inte kan kontrollera.

 

Du har hela livet framför dig, res dig upp och börja gå. Ta en dag i taget och se vart livet för dig, det finns så mycket där ute som väntar, tro mig, jag vet vad jag talar om. Och det är viktigt att ni där ute, vet att ni inte är ensam. Visst, enkelt för mig som sitter bakom en data skärm och skriver, men jag är en av dem här på denna jord som menar det jag skriver, jag tror på er och sålänge jag lever, är ni aldrig ensamma.

 

Love,
Mickaela



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: